Fogwill, King, Kapuscinski

Vaig llegir sobre aquest llibre a Público i el vaig encomanar. No coneixia Fogwill i no serà l'únic d'ell que llegiré. Una mena, que no un imitador, de Bukowski a l'argentina. Brillant i molt ben editat.


D'ell sols havia llegit "Misery" i per recomanació... d'Espido Freire! La veritat és que em va sorprendre l'estil d'aquell llibre i per això he provat amb aquest, la darrera obra d'SK i que girà al voltant d'una catàstrofe per culpa dels mòbils. No arriba al nivell de "Fahrenheit 451", "1984" o "Un món feliç". Es llig ràpid, com tots els best-seller, però es podria resumir; ho conta amb tant de detall que no deixa quasi espai a la imaginació del lector. Edició de butxaca en tapa dura comprada en un supermercat per menys de 6 euros.


El més gran. Kapuscinski m'enganxa. Les seues històries sobre Àfrica a "Viatges amb Heròdot" ja m'havien despertat l'interés pel continent, però és que aquest llibre és una obra mestra del periodisme... i la novel·la. Perquè es pot llegir com una novel·la, tot i que és una crònica periodistíca a través dels personatges que van conèixer Haile Selassie. A estones és molt surrealista el que conta, si no fóra perquè va passar. Si no heu llegit res del periodista polonés finat l'any passat a què espereu?


Aquests han estat els tres llibres que m'han ocupat juliol i part d'agost. Ara estic amb Moby Dick, un clàssic que no havia llegit. I per a després m'espera "Yonqui" de Burroughs i "Paradoxia. Diario de una depredadora sexual" de Lydia Lunch, una altra referència llegida a Público. Em fie.

Comentaris

Entrades populars